کانال تولیدی لباس ورزشی آرنیک اسپرت تولیدی لباس ورزشی آرنیک اسپرت

ویژگی پارچه فلامنت ورزشی+نوع نخ و بافت های آن

آنچه در این مقاله می خوانید...

عکس از پارچه فلامنتپارچه فلامنت ورزشی چیست؟طبقه بندی طرح های پارچه ورزشی فلامنتمعایب فلامنت ورزشیانواع کیفیت ها در پارچه فلامنت ورزشی
پارچه فلامنت سوزنی ورزشی

عکس از پارچه فلامنت ورزشی ، مزایا و معایب آن، ساده یا طرح دار بودن همچینین لاکرا دار بودن یا کشی نبودن آن و صفرتاصد اطلاعاتی که در این سال های اخیر به عنوان یک تولید کننده پوشاک ورزشی داریم تا جایی که در حوصله خواننده باشد را در این مقاله توضیح خواهیم داد. اگر به دنبال اطلاعاتی راجب پارچه فلامنت ورزشی هستید و میخواهید با انواع پارچه ورزشی فلامنت آشنا شوید این مطلب مخصوص شماست.

در این مقاله سعی کردیم  خصوصیات پارچه فلامنت ورزشی را مطرح کنیم و به همراه آن عکس پارچه فلامنت ساده و پارچه فلامنت طرحدار را برایتان بصورت تخصصی عکس برداری کنیم.

 

عکس از پارچه فلامنت

در این مقاله شما میتوانید عکس های متنوعی از پارچه فلامنت را مشاهده کنید تا با تار پود این پارچه بیشتر آشنا شوید.البته گفتنی است اگر تولید کننده هستید یا میخواهید از پارچه فلامنت سفارش لباس داشته باشید بهتر است پارچه های مختلف فلامنت را دست بزنید یا اصطلاحا  زیر دستی آن را با هم مقایسه کنید.

در عکس پایین میتوانید انواع پارچه های فلامنت را مشاهده کنید👇

عکس از پارچه فلامنت

پارچه فلامنت ورزشی چیست؟

پارچه های ورزشی در طرح ها و کیفیت های متفاوتی به بازار عرضه میگردد که یکی از مهم ترین پارچه های ورزشی که در چندسال اخیر رشد گسترده ای داشته است پارچه فلامنت یا فیلامنت میباشد.

در گذشته اکثر پارچه از نخ بوده اند و این مورد هم بسیار هزینه های گزافی داشته و همچنین پارچه هایی که از نخ بافته شده اند در اثر شستشو  و گذشت زمان از استحکام خوبی برخوردار نبوده اند.

با ورود الیاف مصنوعی تنوع پارچه بسیار بالا رفت و یکی از پارچه هایی که در دسته الیاف مصنوعی و پلی استر قرار میگرد پارچه فلامنت میباشد.

پارچه فلامنت ورزشی در بازار شاید بسیار به گوشتان خورده باشد و همچنین به عنوان یک پارچه ارزان قیمت بشمار میرود.

اما توجه داشته باشید پارچه فلامنت ورزشی در کنار پارچه های ارزان در بازار میتواند با تغییراتی در بافت و اضافه کردن مواد مخصوص جزو پارچه های گران باشد.

عدم آب رفت ،مقاومت بالا در مقابل  سایش و پوسیدگی و همچنین عدم تغییر رنگ نیز از ویژگی های دیگر پارچه فلامنت میباشد.

 

طبقه بندی طرح های پارچه ورزشی فلامنت

 

طرح های متفاوت پارچه فلامنت ورزشی

 1-فلامنت ساده

ساده ترین نوع پارچه فلامنت که مناسب ساده پسندان میباشد و طرح خاصی ندارد .پارچه فلامنت ساده در تولیدی های ورزشی مورد استفاده قرار میگرد و پوشاک ورزشی که با آن تولید میکنند اکثرا پیراهن و شورت فوتبالی میباشد . اما لباس ورزشی باشگاهی مثل تیشرت و رکابی ، تاپ ورزشی ،نیمتنه ورزشی و ست های ورزشی قیمت مناسب نیز با این پارچه تولید میکنند. تصویر زیر عکس فلامنت ساده ورزشی را مشاهده میکنید

پارچه فلامنت ساده عکس از پارچه فلامنت

2- فلامنت سوزنی

و اما پرطرفدار ترین پارچه ورزشی که در این بین پارچه فلامنت سوزنی از محبوبیت خاصی برخوردار است . در صورتی که این پارچه لاکرا مناسب و بافت صحیح داشته باشد هنگام ورزش و تعریق کاملا تنفسی عمل کرده و تعریق رو از سطح پوست بدن به بیرون هدایت میکند.

در پایین صفحه عکس پارچه فلامنت سوزنی ساده را مشاهده میکنید.

 

عکس از پارچه فلامنت ورزشی

3-فلامنت زنبوری

همانطور که اشاره شد نخ تمامی پارچه های فلامنت یکسان میباشد و در این بخش به مدل های متفاوت آن میپردازیم.

با تغییر در بافت سوزن های دستگاه پارچه بافی با طرح دیگری از پارچه های فلامنت ورزشی روبرو میشویم که به آن پارچه فلامنت زنبوری میگوییند زیرا بصورت خانه های شش گوش که همانند کندو زنبور عسل است.

تصویر زیر عکس فلامنت زنبوری میباشد.

 

عکس از فلامنت ورزشی سوزنی

4- فلامنت حصیری

پارچه فلامنت حصیری نوعی دیگر از تنوع بافت های پارچه فلامنت ورزشی میباشد و اغلب در تولید لباس ورزشی استفاده میشود.

 

عکس از پارچه فلامنت

 

در صورتی که شما نیاز به پارچه فلامنت در حجم انبوه داشته باشید میتونید با توجه به سلیقه خودتون تا حدی که در اختیار تولید کننده پارچه فلامنت ورزشی باشد تغییراتی در بافت و طرح آن ایجاد کنید.

 

لازم به ذکر است:

پارچه فلامنت امروزه در بازار ایران با تنوع و کیفیت های زیادی تولید میشود و اسامی آنها می‌توان به پارچه فلامنت میراژ ، آلافیل ، آجری،ریون فلامنت،مش،فلامنت براش،کوپر،یوتاب و …

معایب فلامنت ورزشی

از معایب پارچه فلامنت ورزشی نخ کش شدن پارچه و از بین رفتن تار و پود میباشد که بصورت رگه رگه هایی روی پارچه نمایان میشود . حال علت آن چیست؟

همانطور که گفته شد نخ فلامنت که در بافت پارچه فلامنت به کار میرود در دسته الیاف مصنوعی قرار میگیرد و از قیمت مناسبی برخوردار میباشد. ولی درصورتی که کارخانه تولید کتتده پارچه فلامنت از مواد نامرغوب در بافت و تکمیل پارچه استفاده کرده باشد . و همچنین پارچه از کشسانی خوبی برخوردار نباشد بدین معناست که لاکرا به میزان کافی در پارچه تزریق نشده است.

همچنین اگر پارچه فلامنت که خریداری کردید نامرغوب باشد برای فصل تابستان اصلا مناسب نیست زیرا با کمی عرق کردن هم بدن را اذیت کرده و هم بوی بدی می‌گیرد.

حال برعکس این موضوع هم درست است یعنی چنانچه لباسی که میخرید از فلامنت باکیفیت و تنفس پذیر باشد  بهترین انتخاب برای فصل گرما میباشد و باعث دفع عرق شده و بدن شما همیشه خشک‌ می‌ماند و گردش هوا نیز در بدن شما جریان دارد.

 

انواع کیفیت ها در پارچه فلامنت ورزشی

لاکرا به کار رفته در پارچه

در پارچه های ورزشی ما به یک لباسی نیاز داریم که کمی جذب باشد و در عین حال راحت باشد و این امر در صورتی امکان پذیر است که داخل پارچه لاکرا تزریق شده باشد.

پارچه های فلامنت ورزشی که در قیمت پایین در بازار عرضه میشود یا لاکرا در آن بکار نرفته و یا بسیار کم دارای کشسانی میباشند.

هرچه لاکرا در در پارچه ورزشی بیشتر بکار رود بر روی کیفیت آن و قیمت آن تاثیر گذار است.

شاید با خود بگویید چطور لاکرا بر روی کیفیت پارچه فلامنت ورزشی تاثیر میگذارد ؟ در صورتی که پارچه دارای کشسانی مناسب و لاکرا مرغوب در پارچه بکار رفته باشد از نخ کش شدن کاملا جلوگیری میکند و استحکام پارچه را در مقابل فرسایش و استفاده مکرر بالا میبرد.و لطافت بیشتری نیز دارد

 

نخ به کار رفته در پارچه

نخ به کار رفته در پارچه حتی اگر جزو الیاف مصنوعی باشد در درجه های متفاوت میباشد که تاثیر مهمی در قیمت نهایی محصول دارد. سعی کنید پارچه خریداری شده حتما از تولید کندگان مطرح کشور باشد تا خیالتان از کیفیت پارچه راحت باشد.

پارچه فلامنت ورزشی عکس از پارچه فلامنت

رنگرزی (تکمیل)پارچه

و اما مهم ترین بخش هر پارچه ای اعم از فلامنت و یا هر پارچه دیگری در تریکو و یا نساجی که باشد به آن توجه کنید رنگرزی و تکمیل پارچه میباشد .

در صورتی که تکمیل پارچه به درستی انجام نشود شما با یک مشکل بزرگ به نام رنگدهی پارچه روبرو میشوید. که تنها یکی از مشکلات میباشد .

در ضورتی که تکمیل پارچه فلامنت به درستی صورت نگیرد پارچه دارای لک های پر رنگ میشود و حتی از کیفیت پارچه بشدت میکاهد.

arniksport

 

برای دیدن محصولات به پیج ما در اینستگرام مراجعه کنید.

 

تولیدی لباس ورزشی اینستاگرام

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *