کانال تولیدی لباس ورزشی آرنیک اسپرت تولیدی لباس ورزشی آرنیک اسپرت

جدول سایزبندی لباس ورزشی زنانه/مردانه

آنچه در این مقاله می خوانید...

راهنمای پارچه و سایزبندی ها در تولید لباس ورزشیجدول سایز بندی لباس ورزشی زنانهسایز لباس ورزشی مردانه

راهنمای پارچه و سایزبندی ها در تولید لباس ورزشی

دراین مقاله قصد داریم جدول سایزبندی لباس ورزشی زنانه و مردانه را  بصورت کامل ارائه کنیم.(تیشرت،شلوار،گرمکن ورزشی و…)

با توجه به فعالیت بالای بدنی هنگام  ورزش انتخاب الیاف و پارچه مناسب برای لباس ورزشی بسیار مهم است.پارچه استفاده شده در لباس ورزشی باید دارای خصوصیاتی نظیر تراکم مناسب،وزن مناسب و راحتی رطوبتی باشد.

راحتی رطوبتی به این معناست که جنس پارچه توانایی جذب و دفع رطوبت ناشی از تعرق هنگام ورزش را داشته باشد.

همچنین پارچه ای که برای لباس ورزشی توسط تولیدی استفاده میشود باید حالت کشسانی و انعطاف پذیری داشته باشد که دامنه حرکات ورزشکار را محدود نکند. بعلاوه سایزبندی لباس های ورزشی با لباس راحتی متفاوت است.

در ادامه با معرفی انواع الیاف و نحوه سایزبندی که تولیدی های لباس ورزشی در تولید این نوع لباس استفاده می کنند با شما همراه خواهیم بود.

 

پرظرفدارترین  الیاف مورد استفاده در تولیدی های لباس ورزشی

پنبه

پنبه از پرمصرف ترین الیاف در تولید لباس های مختلف اعم از لباس راحتی، بچگانه و لباس ورزشی است. از خصوصیات این پارچه میتوان به قدرت جذب بالا و عدم ایجاد حساسیت اشاره کرد. لباس های پنبه ای تهویه عالی در مقابل تعریق بدن دارند و مناسب ورزش هایی مثل بدنسازی، وزنه برداری، بسکتبال و …. هستند. پارچه پنبه با وجود دوام بالای خود آبرفت دارد و کشسان آن کم میباشد. پس برای ورزش هایی که احتیاج به تحرک آزادانه تر دارند خیلی مناسب نیست.

جدول سایزبندی لباس ورزشی زنانه

اسپاندکس

اسپاندکس یا لاکرا یک نوع الیاف مصنوعی است که وقتی به پارچه اضافه میشود، قابلیت کشسانی و انعطاف آن را افزایش می دهد و حتی پس از شستشو لباس به حالت اولیه خود بازمیگردد. به همین دلیل یکی از محبوترین نوع پارچه ها بین تولیدی های لباس ورزشی است. لباس های ورزشی تولید شده با این پارچه برای ورزش های انعطافی و ژیمناستیک بسیار مناسب هستند.

سایزبندی لباس ورزشی مردانه

دورس

پارچه دورس نوع خاصی از پارچه است که به صورت گردبافت تولید می شود و با انواع دیگر الیاف مثل پنبه، اسپان، لاکرا و … می تواند ترکیب شود. این پارچه با وجود تراکم بالا و ضخیم بودن بسیار لطیف و انعطاف پذیر است. به همین دلیل یکی از پارچه های محبوب برای تولیدی های لباس ورزشی در تولید گرمکن های ورزشی می باشد.

میکروفیبر

میکروفیبر ترکیبی از نایلون و پلی استر می باشد که بسته به کاربرد به نسبت مشخصی با یکدیگر ترکیب می شوند. جذب و دفع رطوبت خوبی دارند و از انعطاف و حالت کشسانی عالی برخوردار هستند. این پارچه در بین تولیدی های لباس ورزشی برای تولید انواع تیشرت و لباس ورزشی زنانه از محبوبیت بالایی برخوردار است.

مش(mesh)

مش نوعی پارچه است که از ترکیب الیاف نایلون و پلی استر تشکیل میشود و تشخیص این نوع پارچه به دلیل اینکه در تولید اکثر کفش های ورزشی دیده میشود آسان است. مش در ساختار خود سوراخ های ریز بسته به کاربرد مورد استفاده اش دارد. مثلا سوراخ های کمی بزرگتر آن که حالت توری دارد برای رویه کفش های ورزشی استفاده میشود و لباس های ورزشی تولید شده با این نوع پارچه سوراخ های خیلی ریزتر دارند. به سبب وجود این سوراخ های در این پارچه هوا به راحتی در این نوع لباس ها جریان می یابد. انعطاف پذیری و کشسانی بالایی دارد و دارای خاصیت آنتی باکتریال و ضدقارچ است که هنگام تعریق از بروز مشکلات پوستی جلوگیری میکند. به همین دلیل است که این نوع الیاف در بین تولیدی های لباس ورزشی بیشترین طرفدارها را دارد.

سایزبندی لباس های ورزشی

سایزبندی استاندارد

سایزبندی لباس های ورزشی از حیث اینکه این لباس ها نباید دست و پاگیر باشند و خیلی گشاد و آزاد نباشند تا ورزشکار بتواند به راحتی و آزادانه حرکات ورزشی را انجام دهد، نیازمند دقت بیشتری است. بعلاوه بدن فرد ممکن است در طول مدت ورزش هایی مثل بدنسازی تغییر شکل بدهد. بنابراین باید سایزو جنس به صورتی باشد که انعطاف لازم را داشته باشد. جدول سایزبندی استاندارد برای خانم ها و آقایان متفاوت است که در ادامه به آن میپردازیم.

جدول سایز بندی لباس ورزشی زنانه

بانوان با کمک اندازه های این جدول ها میتوانند سایز استاندارد خود را پیدا کنند و لباس ورزشی مناسب خود را انتخاب کنند. این جدول ها جدول سایزبندی مورد استفاده تولیدی های لباس ورزشی ایرانی می باشند.

نکته
یک نکته که در برخی لباس های زنانه نظیر نیمتنه های ورزشی و لباس های جذب باید مدنظر قراردهید این است که به دلیل خاصیت کشسانی پارچه از سایز اسمال تا ایکس لارج را گاهی پشتیبانی میکند. گاهی برخی تولیدی های لباس ورزشی سایز این لباس هارا فری میزنند یا در توضیحات آن با توجه به جدول سایزبندی استاندارد قید میکنند که برای چه سایزهایی قابل استفاده می باشند.

سایز لباس ورزشی مردانه

آقایان نیز با استفاده از جدول سایزبندی بالا می توانند لباس مناسب خود به لحاظ سایزبندی را انتخاب کنند. لازم به ذکر است که تولیدی های لباس ورزشی باید سایزبندی را به صورت کاملا دقیق ارایه دهند تا فرد پس از خرید لباس ورزشی مدنظر خود در آن احساس راحتی کند و همچنین لباس دوام بالاتری داشته باشد.

نکته 2

برخی از فعالیت های ورزشی نیز استفاده از لباس های آزاد و لش راحتی بیشتری به ورزشکار میدهد. بدین منظور تولیدی های لباس ورزشی محصولاتی را تحت عنوان لباس های ورزشی لش استایل ارایه می دهند که سایزبندی آن به نسبت سایزبندی استاندارد بزرگتر و آزادتر می باشد.

گفتنی است بعضی تولیدی لباس ورزشی قواره ها را پایین تر از استاندارد تولید میکنن تا تعداد کار بیشتری از طاقه پارچه بگیرن.

حتما در نظر داشته باشید که با توجه به جنس و نوع استایل ورزشی مورد نیازتان سایزبندی ها را تطابق دهید.

ما در مجموعه آرنیک اسپرت نیز مدل های متنوع لباس ورزشی را با قیمت و کیفیت مناسب ارایه می کنیم.

 

 

 

 

arniksport

 

برای دیدن محصولات به پیج ما در اینستگرام مراجعه کنید.

 

تولیدی لباس ورزشی اینستاگرام

3

3 پاسخ به “جدول سایزبندی لباس ورزشی زنانه/مردانه”

  1. سلام وقت تون بخیر
    در خصوص پارچه فلامنت که در اکثر محصولات ورزشی کاربرد دارد بیشتر توضیح دهید. و اینکه به چه صورت متوجه شویم جنس فلامنت مرغوب تر است؟
    با تشکر

    • درود بر شما

      فلامنت انواع و کیفیت های مختلفی دارد.
      ریون فلامنت ، فلامنت سوزنی ، فلامنت براش خورده
      ،سوپر فلامنت همینطور فلامنت آجری. فلامنت میراژ، فلامنت کندویی و … که در تولید لباس ورزشی بکار میرود.
      فلامنت با کیفیت چند مشخصه مهم دارد یکی کشسانی پارچه دیگری لطافت و یا اصطلاحا زیر دستی کار نرم و لطیف باشد و مورد سوم اینکه هنگام ورزش کردن و عرق کردن بود نگیرد.
      باز در ادامه مقاله بالا بصورت کامل توضیح داده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *